Izbira sistema( hifi nasveti)

avdio-sem so premaknjene tudi vse stare teme

OdgovorNapisal/-a VCC » To Jan 03, 2006 4:07 pm

[quote="akacjan"]Moet & Chandon Brut Imperial !!

Men je bil Bollinger dosti bolj fin.

Hik!
VCC
 
Prispevkov: 328
Pridružen: Ne Mar 13, 2005 5:28 pm

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » To Jan 03, 2006 4:45 pm

Pih, šalabajzeri... :lol:

Star angleški pregovor pravi: "All wine would be port...if it could."

Moja novoletna kombinacija: Taylor Fladgate Quinta de Vargellas 1982 vintage Porto + Montecristo Robusto Millenium...
Marko Puš
 

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » To Jan 03, 2006 7:59 pm

še en tvik za šampanjarje- če ga odpreš tako, da le šestkrat( ne sedemkrat) odviješ žico, je pok bistveno boljši.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a VCC » Sr Jan 04, 2006 8:56 am

Živijo!
[quote="administrator"]še en tvik za šampanjarje- če ga odpreš tako, da le šestkrat( ne sedemkrat) odviješ žico, je pok bistveno boljši.

No, zdaj pa vidim, tebi je pri šampanjcu v resnici važel samo zvok, hehehe. :twisted: :twisted:
LP; VCC
VCC
 
Prispevkov: 328
Pridružen: Ne Mar 13, 2005 5:28 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Pe Feb 03, 2006 11:01 am

Nasvet, predvsem za mlajše "avdiofile":
Prebirajte čim več literature po internetu, berite različne tiskane svetovne revije, predvsem mogoče starejše izvode oz. članke stare 10-15 let ali več let in potem se vam bo sčasoma mogoče izkazalo kaj je topla voda, oziroma, kdo jo proizvaja in kdo koliko ve in zna, ali samo blefira.

Vse to podkrepite z čim več različnih slišnih izkušenj različnih sistemov, malce po sejmih ter doma, v pravih sobah različnih prijateljev, znancev ali strokovnjakov, ter seveda, demo salonov pri nas in v tujini. Predvsem poslušajte vsak sistem večkrat. Če ne poznate imetnikov boljših in mogoče dražjih sistemov, jih spoznajte na raznih avdiofilskih srečanjih, na sejmih ali vprašajte znanca, če pozna kakega drugega znanca-ljubitelja dobrega zvoka.

In ko boste to dali skozi , predvsem z nekaj dobrimi in nekaj slabšimi izkušnjami, tedaj boste lažje začeli ločevati in ugotavljati kdo je kdo, ter komu mogoče na koncu celo verjeti. Saj slišite iz izkušenj drugih , da tudi sebi ni vedno enostavno zaupati.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » So Feb 18, 2006 11:27 am

GLASNOST IN DINAMIKA

Sta dva zelo pomembna parametra reprodukcije glasbe. Prvi nam daje nivo kako glasno se sliši glasba. Drugi nam daje razmerje med tihim in najglasnejšim nivojem poslušanja glasbe.

Čim večja glasnost je povezana z zmožnostjo avdio sistema to reproducirati z čim manjšimi popačenji ter samo akustiko poslušalnice.
Čim večja dinamika pa je povezana z dobro reprodukcijo najtišjih in najglasnejših pasaž ter čim večjim številom nivojev vmes.

Ozvočenje gotovo dosega največje glasnosti in dinamiko. Toda sama glasnost je lahko neprijetna in kot taka ni tisto, kar bi lahko imenovali največja glasnost. Tudi dinamika ni v bistvu največja, ker se vse dogaja na dveh nivojih, zelo na glas ali po tihem. Vmesnih nivojev glasnosti pa velikokrat sploh ni. Seveda vsi koncerti oziroma glasba niso tako »ozvočeni« predvsem tedaj, ko gre za manjše dvorane in glasbe bolj zahtevnih zvrsti.

Torej, kaj nam dela težave pri avdio sistemu?
Prvo naletimo na problem reprodukcije najnižjega glasbenega spektra. Manjši sistemi oziroma zvočne omarice le tega ( če imamo srečo) odrežejo . S tem se avtomatično zmanjša glasnost nekega nivoja. In če nato želimo ta nivo poslušati z približno enako močjo kot v naravi, bomo zaradi pomanjkanja basov dvignili glasnost. S tem dobimo več srednjega in zgornjega spektra , ki naj bi kompenzirala pomanjkanje energije. Istočasno pa dobimo še lažno transparentnost, ki seveda tudi kompenzira pomanjkljivosti sistema ter same reprodukcije. Zato se na tak zvok lahko hitro navadimo in potem, ko po pomoti zaidemo na koncert brez ozvočenja manjkajo visoki toni in lažna transparentnost. Seveda pomoč dodatnih basov je tukaj lahko zelo vprašljiva. Basi so že, toda ali so del naravnega spektra je pa čisto nekaj drugega. Na dolgi rok je vedno boljše, če nekaj manjka, kot pa je preveč.

Drugi problem je največja glasnost. Če seveda nimamo celotnega glasbenega spektra tega ne moremo doseči. Lahko reproduciramo posamezne inštrumente do njihove polne glasnosti, a če npr. zopet manjkajo spodnje frekvence tega ne moremo doseči. Zato največjo glasnost v dobrih sistemih zmanjšujemo, ker je drugače taka reprodukcija neprijetna in nenaravna.

Tretji je seveda sama resolucija oziroma prava transparentnost sistema. Ne tista, ki nam poudari le del spektra, da nekaj slišimo več in se nam zdi , da je boljše, ampak transparentnost po celotnem spektru, ki jo da med drugim tudi fazno skladen celotni frekvenčni obseg z minimalnimi popačenji. Kako nam odigra detajle oziroma posamezne inštrumente? Če tega sistem ni sposoben, moramo zato zopet dvigovati glasnost posameznih inštrumentov (celotno glasnost dvignemo), da se sploh kaj sliši. In zopet se nam zdi, da se sliši boljše kot v naravi.

Zato večina vrhunskih sistemov lahko reproducira veliko glasnost , dobro dinamiko, toda , da se to sliši res naravno je velik problem. Seveda za poslušanje glasbe, ki jo poznamo samo preko ozvočenja to ni tak problem. Zato nekateri to ignorirajo in se hvalijo s tem, kako špona, drugi pa istočasno tak zvok odklanjajo, ker je nenaraven in se ga ne da poslušati dalj časa .

Drugi tip vrhunskih sistemov pa lahko reproducira zvok bolj naravno, a mu zmanjka energije in večjih glasnosti. Lahko se posluša različno glasbo ure in ure.

Imamo potem sisteme, ki poskušajo doseči vse. To so običajno veliki sistemi , ki lahko odigrajo glasno z veliko energije po celotnem spektru. Toda doseči, da igrajo tako majhne detajle kot celoto naravno in prepričljivo ni enostavno. Impresivno igrajo hitro ampak občutek naravnega zvoka je pa težje doseči.

Dodatno:

Seveda naletimo sedaj na osnovni problem posnetkov in pomanjkanje njihove dinamike. Zaradi problemov snemanja in predvsem reprodukcije so posnetki narejeni tako, da so tišji deli posneti poudarjeno in najglasnejši deli omejeno tako pri samih konicah kot pri energiji nizkih frekvenc.

Zato, če imamo sistem, ki lahko igra na polno glasnost lahko dosežemo zgornjo glasnost podobno kot v naravi . Toda tedaj bo večina tišjih delov igrala preglasno in nenaravno. Če pa poslušamo tišje dele z naravno glasnostjo, nam zmanjka energije in prepričljivosti pri najglasnejših delih.

Toda čim boljši je sistem, tem manjši je ta problem , ki nam vseeno omogoča, da čim večji del glasbe dojemamo bolj naravno.

Dodatno dodano:
Seveda se o tem šele lahko pogovarjamo, ko sploh sistem pripeljemo do nekega nivoja, ko se sploh upamo pogovarjati o nekih primerjavah z živim zvokom.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » So Mar 04, 2006 11:58 am

Evo nadaljevanje teme iz"oglasov" o testiranju aparatur doma. Fino je doma testirati aparature, toda ,evo športne prispodobe:

Lokalni nogometni klub npr. v Zg. Lajšah povabi npr. Zahoviča da igra z njimi, da bodo potem lokalni veljaki ugotovili kako dober je sam klub in kako dober je Z. kot igralec!!!
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Ne Mar 05, 2006 11:26 am

prenos iz teme: zvočniki:

Absolutna faza zvoka:
Čeprav sistem pravilno priključite, pluse na pluse,... ter, da veste, če vaša aparatura obrača ali ne obrača fazo, je potrebno na koncu še vedno narediti pravilno priključitev s poslušanjem.

Tu pa lahko naletimo na težave: pri pravilni fazi je zvok drugačen, kot pri nepravilni fazi. Namreč lahko nam je ravno všeč obratno.

Pri pravilni fazi je zvok bolj prostorski, odprt in lažje glasba teče, ter je večja zvočna slika. Toda, če je zvok v našem sistemu zaradi komponent sistema odprt, analitičen oziroma bolj agresiven, nam bo bolj všeč zvok ,ki ni v pravilni fazi, ker bo tedaj zvok malce bolj zaprt in bolj prijeten za poslušanje.

Seveda nekateri sistemi so na to bolj ali manj občutljivi in pri nekaterih je to bolj ali manj moteče.

Zadnjič sem poslušal zvočnike, ki sevajo srednje in visoke tone koncentrično- 360 stopinj naokoli. Izkazalo se je ,da so zelo občutljivi na spremembo faze in to ne samo zaradi kvalitete ampak zaradi sevanj naokoli.

Tudi t.i. full range zvočniki oddajajo zvok z faznimi zamiki- da seveda ne omenjam nekateri zvočnikov, ki to izkoristijo, da "razširijo" svoj obseg delovanja.

Če pomislite ,da oddaja zvočniki zvok naokoli , slišite poleg direktnega zvoka, ki gre do naših ušes tudi obilico odbitega zvoka od bližnjih sten, ki se prišteva k direktnemu zvoku, ter zvok, ki prihaja do naših ušes z večjo zamudo na kar vpliva večja oddaljenost zidov, ki zvok odbijejo nazaj ter sama akustika sobe. To vpliva med drugim na pravilno fazo.

Monitor zvočniki se poslušajo zelo blizu, kar zmanjša vpliv sobe- toda zvočnik mora biti prilagojen takemu poslušanju od blizu.

Namreč za vse zvočnike velja, da nekatere dele frekvenčnega spektra zakasnijo- oz. spremenijo fazo oziroma najboljši zvočniki to upoštevajo kolikor toliko in so prilagojeni na optimalno razdaljo poslušanja. Seveda vpliv zvočniških kablov na fazne spremembe je lahko tudi precejšen.

Kako se to potem pozna s tem, da je del zvoka v pravilni fazi, del pa malce zamaknjen je skoraj nemogoče predvideti, upoštevajoč še odbiti zvok, ki prihaja z zakasnitvijo in nato še odbiti zvok s še večjo zamudo. Tako se lahko zgodi, da se del zvoka izven faze postavi nazaj v pravilno fazo.

Seveda to istočasno vpliva na tonski karakter zvoka, ker se direktni in odbiti zvok seštevata in odštevata in to vpliva, da so določene frekvence povdarjene, določenih je pa bistveno manj in se zvok tonsko zelo lahko spremeni in zmoti našo oceno kdaj je pravilna faza.

Človeško uho ( z možgani seveda) drugače sprejme zvok z manjšo zakasnitvijo (pod 20ms) , ki ga doda k direktnemu zvoku. Zato ta vpliva bolj na celotni zvok( seštevanje in odštevanje frekvenc, različne smeri prihajanja zvoka). Zvok z večjo zakasnitvijo doda kot odmev in ne vpliva na karakter direktnega zvoka v tolikšni meri. Zato je tudi pomembno, da so zvočniki odmaknjeni od sten in velikih gladkih površin, ker tako imamo več zvoka z večjo zakasnitvijo( in manjše moči), ki manj vpliva na karakter zvoka. Seveda to ne velja za nizke frekvence, ki imajo veliko valovno dolžino.Tam so pogoji drugačni.

Zato je potrebno opraviti slušno nastavitev absolutne faze . Poslušajte nekaj časa na en način in nato na drugi, ter si čez čas izberite tisto, kar naj ostane. Seveda so žal nekateri Lpji in veliko CDjev posneti ravno obratno. Za veliko glasbe je pa to tako in tako to nepomembno.


_________________
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a DaretovaSenca » Ne Mar 05, 2006 11:59 am

[quote="Marko Puš"]Glede teme, ki se je razvila tu ne mislim z nikomer polemizirati. Mogoče jo uvrstim na eno od srečanj Avdiofilskega Kluba... Tisti, ki misli da mora, lahko zaradi mene preizkuša komponente na domu kolikor hoče.

Prenešena tema iz oglasov.

Marko, to ni polemika. Vsak pove svoje mnenje in če nekdo pravi, da doma testira samo še kable(?zakaj samo kable?), je potrebno opozoriti tudi na pasti takega kupovanja, nič drugega. Idealno bi bilo, da imamo nekje referenčen sistem(kaj je to?) in na njem testiramo komponento . Ampak, če pogledamo sestavo referenčnih sistemov pri naših boljših distributerjih, se tudi ti spreminjajo na boljše, kar pomeni, da postajajo bolj "referenčni" in nadalje, da so bili prejšnji manj "referenčni"... Še huje pa je, če hočemo kupiti komponento, ki je "naš" distributer(katerega zvok nam "sede") nima. Pomeni, da jo testiramo na drugem sistemu, ki pa nam ne sede . Kaj pa takrat ?
Ali če uporabim Francovo prispodobo z Zahovičem. Če gledamo njegovo igro na spolzkem terenu, nam mogoče ne bo všeč, vse drugače pa bi bilo na suhem terenu.

lp Iztok

lp Iztok
DaretovaSenca
 
Prispevkov: 119
Pridružen: Če Jun 30, 2005 6:39 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a akacjan » Ne Mar 05, 2006 8:40 pm

Dragi Iztok
napaka,Zahović bo tudi na spolzkem terenu boljši od šalabajzerjev.
lp
A.
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

OdgovorNapisal/-a ak » Po Mar 06, 2006 7:26 am

[quote="administrator"]Lokalni nogometni klub npr. v Zg. Lajšah povabi npr. Zahoviča da igra z njimi, da bodo potem lokalni veljaki ugotovili kako dober je sam klub in kako dober je Z. kot igralec!!!


Hja, če ima žogobrcarski klub v Zg.Lajšah gnarčke za Zahoviča in če je Zahovič "na trgu" bi bila to kar dobra ideja :wink: .
Če bi bil lastnik takega kluba in bi imel namen vreč toliko in toliko tolačkov v enega igralca - hudirja da naj pride na mojo zelenico se pokazat.

Bi znal kak dober igralec, pa hud soler (ne apliciram to na Z.) še pokvarit igro kluba. :D

lp
ak
Uporabniški avatar
ak
 
Prispevkov: 161
Pridružen: Po Mar 21, 2005 7:29 am
Kraj: Novo mesto
Na vrh

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Po Mar 06, 2006 9:04 am

prenos od fotra iz oglasov fotra:

Naštel si vse, kar od poštenega hifista ne bi pričakoval, kar pa zadeva odjemno dozo se mi pa le zdi, da so nekatere izjeme o katerih nekdo ne bo niti prosil za domači preskus. Poleg tega p nihče ni rekel, da hočem zadevo preskušat brez prisotnosti lastnika.
Vseeno pa mislim, da je le stvar tistega, ki posoja, da zna oceniti komu posoja. Konec koncev, če mi ne bi ti posodil kablov, ne bi nikoli vedel kaj imam in kaj nimam ( kablov namreč). Pa bi jih verjetno tudi lahko poškodoval, če bi že hotel.

Fotr
Zadnjič spremenil kuzma2, dne Po Mar 06, 2006 4:06 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a DaretovaSenca » Po Mar 06, 2006 3:25 pm

[quote="akacjan"]Dragi Iztok
napaka,Zahović bo tudi na spolzkem terenu boljši od šalabajzerjev.
lp
A.

Bo, bo, ampak, ali bomo za prikazano "spolzko" igro pripravljeni odšteti veliko denarja? Verjetno ne.

lp Iztok
DaretovaSenca
 
Prispevkov: 119
Pridružen: Če Jun 30, 2005 6:39 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » To Apr 18, 2006 7:49 am

Za bolj zahtevne DIY , kako razširiti dejavnost, si poglejte moj kratek zapis na forumu tema Kuzma d.o.o. novosti>zanimivosti.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Pe Jun 02, 2006 6:41 am

Pri izbiri svojega avdio sistema se je mogoče dobro vprašati med drugim tudi tole:

Ali kupujem sistem, zato, da bom poslušal glasbo iz svoje zbirke?

Ali kupujem sistem zato, da bom poskušal podoživljati kako je bilo zadnjič v "discu".

Ali kupujem sistem zato da bom podoživel koncert kvarteta v cerkvi?

Ali kupujem sistem zato, da bom na rock koncertu?


Ko ste si nek sistem izbrali in z njim živite vam nato čas pokaže, kaj daje vaš sistem in kako to izpolnjuje vaša pričakovanja. Sčasoma se pokaže , da ni vse popolno, nekaj vam je in nekaj vam ni všeč. Zato se odločite za izboljšave vašega sistema.

Zato je preden se odločite, npr da bas ni dober, razčistiti kaj je tisto kar vas moti in kaj je tisto kar bi sploh želeli imeti. Mogoče sploh problem ni tam. Zato je dobro ugotoviti kakšen sistem bi vam najbolj odgovarjal. Večina reče , poslušam vso dobro glasbo. Toda ,kaj je tisto ,ki vam največ da. Eni hočejo špon basa in glasnost kot npr. na ozvočenem rock koncertu, drugi pa želijo slišati vokal čim bolj naravno in pravilno.

Seveda bi želeli, da naš sistem zmore vse- toda izbira sistemov po ceni kot po različnosti aparatur nam daje kompromis.

Vendar vrhunska reprodukcija ni za vse- mnogi jo zamenjujejo z ozvočenim zvokom, kjer je marsikaj kot kompromis poslušljivo.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na HIFI 2005-2013

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov