Kaj naj daje dober hifi?

avdio-sem so premaknjene tudi vse stare teme

Re: Ribot - spiritual unity

OdgovorNapisal/-a Gost » To Apr 12, 2005 2:48 pm

[quote="VCC"]Živijo!

Iztok, se splača it poslušat Ribota in Grimesa?

Splača se in v četrtek(Ribott,Grimes), kot tudi v petek, ko bodo trije ali štirje japonski koncerti : duet klavir/trobenta, solo koto, solo klavir in verjetno še kak jam session ! Poslušal sem že solo pianiste Satoko Fuji in Yagijevo v duetu Hoahijo in jih bom z veseljem še enkrat.
Henry Grimes je igral že z Albert Aylerjem, potem pa je za kakih 30 let poniknil in so ga lani našli med brezdomci. Njegovo igranje kontrabasa je prava "osvežitev" v jazz sceni. Ribotta verjetno poznaš iz njegovih "latinskih" projektov, v četrek ga lahko spoznaš tudi iz druge, impro strani.

lp Iztok
Gost
 

OdgovorNapisal/-a Gost » To Apr 12, 2005 2:49 pm

[quote="marijan radaljac"]Se opravičujem za vdor v temo, vendar pa na zadnje privatno sporočilo vam g.Zupan nisem dobil odgovora, v zvezi z vašimi posnetki za katere sem vas prosil. Ne vem ali je bilo kaj narobe z predajo sporočila, ali pa z vsebino istega. Še enkrat vas bi prosil, če je posnetke, kot ste predlagali, mogoče dobiti.

Zahvaljujem se in lep pozdrav!

Marijan

Marijan , pripravljam CD. Nisem pozabil !

lp Iztok
Gost
 
Na vrh

Re: Ribot - spiritual unity

OdgovorNapisal/-a VCC » Sr Apr 13, 2005 2:25 pm

Živijo!

[quote="iZupan"]
Splača se in v četrtek(Ribott,Grimes), kot tudi v petek,
lp Iztok


Mam že karto. Se vidimo.
LP; VCC
VCC
 
Prispevkov: 328
Pridružen: Ne Mar 13, 2005 5:28 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a SamoJ » Pe Apr 15, 2005 6:57 am

Kakšen se vam je zdel včerajšnji koncert?

Meni se zdi, kot da so šele v zadnje pol ure pokazali malo resnične
spiritual unity - prej pa so špilal bolj vsak zase (tudi takrat ko niso solirali).
že če si jih gledal v face, si videl da so zakrčeni, sprostili so se šele v drugem delu...

Je pa to že drugi koncert v zadnjem času, ko je band lider zgolj nakazal kaj zmore, glavnino šljake pa so opravili soigralci. Prvi je bil z Crispellovo, tudi tam je Guy rastural ona je pa zgolj občasno pokazala, da je tud tam. Lahko, da nas malo podcenjujejo... :?


Pa še glede zvoka, iz 5 vrste sedež 9 je bil obup, zlasti kontrabas in mutirana trobenta (kliping ojačevalcev?). Še najboljše se je slišala kitara. Iztok, ti si sedel v prvi vrsti, kako je bilo pa tam?
SamoJ
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Feb 21, 2005 7:58 am
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a VCC » Pe Apr 15, 2005 9:36 am

Živijo!

[quote="SamoJ"]Kakšen se vam je zdel včerajšnji koncert?


Meni je bila zadeva obup. In to iz dveh razlogov, od katerih za enega niso bili krivi glasbeniki.

1. Glasbeniki so imeli pred nastopom skoraj zagotovo nek prepir, saj je trajalo nenavadno dolgo, da so po najavi sploh prišli na oder. In ko so prišli, so prišli le trije. Torbentač je prišel čez kaki dve minuti ali kaj takega. Se je pa lepo videlo, da je nenormalno živčen, saj je kar naprej prestavljal stojalo za mikrofon in note, kar naprej izpihoval slino iz trobente, gledal na uro, hodil okoli...
Temu ustrezna je bila tudi povezanost glasbe in "spiritualna enota".

2. (razlog za katerega niso krivi glasbeniki)
Nekdo od bližnjih sosedov je prav neprijetno smrdel.... :x

Tako sem dvignil sidro in pobegnil ven.

PS: (Zvok je bil tudi dokaj zanič, pomoje)
LP; VCC
VCC
 
Prispevkov: 328
Pridružen: Ne Mar 13, 2005 5:28 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a Gost » Pe Apr 15, 2005 10:16 am

[quote="SamoJ"]Kakšen se vam je zdel včerajšnji koncert?

Zvok ZANIČ ! Kdor je slišal H.Grimesa v klubu Gromka lansko leto, je bil presunjen nad nežnim zvokom kontrabasa, v CDju pa odsekano,trdo... Ne vem, če so se "kregali", po koncertu na pijači tega ni bilo opaziti.
Od glasbe Alberta Aylerja (ki je veliko manj poznan kot J.Coltrane, je pa nanj bistveno vplival) sem pričakoval veliko več. Ja, manjkalo je spiritualnosti !!!

lp Iztok

P.S.: Je pa zanimiv številen obisk in kako so ljudje navdušeni nad Marcom. Verjetno je to posledica projekta "Cubanos Posticos" in obiska pri "mojstru" B.Rončelu. Pred leti, ko še ni imel kubanskih projektov, smo ga poslušali v napol prazni dvorani KUDa. Kaj češ, ljudem je treba povedati, kaj je dorbra glasba. In to kljub internetu...
Gost
 
Na vrh

OdgovorNapisal/-a SamoJ » Pe Apr 15, 2005 10:40 am

zanimiv številen obisk in kako so ljudje navdušeni nad Marcom


žejne preko vode nas je prepeljal.....
SamoJ
 
Prispevkov: 34
Pridružen: Po Feb 21, 2005 7:58 am
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a akacjan » Pe Apr 15, 2005 4:20 pm

Kot pojasnilo k nervoznemu trobentaču--baje je izgubil denarnico z vsemi karticami!!! Pol pa špilej kot da je vse OK ??!!!!
lp aleš
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Sr Apr 05, 2006 8:12 am

Kako si zapomnimo dober zvok?1.del

Seveda se vsi strinjamo, da nam je referenca živi zvok glasbenikov, ko poskušamo primerjati kako dobro zvenijo naši avdio sistemi.

Splošno znano je , da se bomo vsi v večini strinjali, kaj in kdaj je bil dober zvok na koncertu ( zanemarimo ozvočene koncerte).

Toda, ko pa bi mi vsi poslušalci izbirali, kateri avdio sistem je najbližji živemu zvoku, bi pa verjetno bilo izbranih toliko različnih avdio sistemov kot je poslušalcev. Zakaj tako? Jasno, vsi imamo svoje predstave kaj je živi zvok in kaj nam avdio sistem daje , da nam poskuša čimbolj pričarati koncertno vzdušje.

Torej kaj je vzrok temu, če smo se vsi strinjali o živem zvoku, da se ne ob avdio sistemih?

Eden od osnovnih vzrokov je verjetno v tem, da smo v večini «gor zrasli« ob že reproducirani glasbi. Zelo malo ljudi je poslušalo samo glasbo v živo, brez takšne ali drugačne umetne reprodukcije. Zato se ob tem navadimo nekega zvoka, ki je za nas normalen. Kasneje, pa nato nekateri ob izboljšani reprodukcije glasbe, začnemo ugotavljati, da se glasba lahko tudi drugače sliši.

Ko smo bili majhni so nam bili nekateri okusi hrane bolj všeč, drugi pa manj. Zato nam ta okus ostane tudi v zrelejših letih in nato kasneje še vedno nekatere stvari zna pripraviti najboljše samo mama ali babica. Pač ta okus, četudi enostaven, nam je zelo vtisnjen v spomin zaradi različnih spominov ali prvih izkušenj.

Kaj če se podobno dogaja tudi ob reprodukciji glasbe? Najprej smo vsi poslušali dokaj slabo reprodukcijo glasbe. Potem pa smo nekje slišali boljši zvok in to je v nas nekaj zdramilo, in to nekatere od nas drži še danes.

Toda, kaj če je nekdo slišal v disko klubu prvič base in to je sedaj zanj tisto, nekdo drugi pa je užival ob prijateljevem avdio sistemu in prvič je slišal nove zvoke pri svoji najljubši glasbi, za katere sploh ni vedel da obstajajo. Skratka različne prve izkušnje poslušanja glasbe, tako kot različne hrane se nam mogoče bolj močno vtisnejo v spomin za vedno bolj, kot si to predstavljamo ne glede na resnično kvaliteto.

In sedaj to še vedno, podzavestno, mogoče v bolj rafinirani obliki še vedno primerjamo in iščemo v naših avdio sistemih. Jih izboljšujemo in spreminjamo, da bi si čim bolj približali glasbo, tako kot mislimo, da se mora slišati. Važno je, da nas emocionalno »zadane« ne glede na to, kako se sploh sliši.

Zato se je tu mogoče potrebno« resetirati« in začeti znova. Ne izboljševati avdio sisteme tako, da se bo boljše slišalo kot preje v isti smeri istega tipa zvoka ali okusa hrane. To zna biti daleč od resnice tistega, kar slišijo redni obiskovalci koncertov, pa čeprav sami mislimo, da je mogoče celo boljše kot v dvorani.

Potrebno je začeti znova. Nabrati izkušnje živega zvoka brez ozvočenj in potem ponovno iskati tisti avdio sistem, ki je to sposoben čim bolj verno ponoviti. Se pravi poskusite pozabite na dosedanje izkušnje poslušanja različnih bolj ali manj impresivnih avdio sistemov.

Začnite jih znova ocenjevati. Ne tako, kot smo si mislili da mora biti- kot se nam je do sedaj zdelo, da moramo zvok izboljševati, da bo čim boljši. Ampak izhajati iz tega, kako se bo zvok sistema čim manj oddaljeval od živega zvoka od tistega občutka, ki nam ga daje glasba v dvorani.

Brez ozvočenj seveda!

PS:
S takšno primerjavo se potem zelo zmanjša število impresivnih avdio sistemov.
Zadnjič spremenil kuzma2, dne Sr Apr 05, 2006 4:12 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a DaretovaSenca » Sr Apr 05, 2006 11:00 am

[quote="administrator"] Ampak izhajati iz tega, kako se bo zvok sistema čim manj oddaljeval od živega zvoka od tistega občutka, ki nam ga daje glasba v dvorani.


In tu pridemo do največjega problema. Posnetki ! Kako pa naj vemo, kaj je na posnetku. Ali lahko verjamemo, da je posneto korektno ? Je npr. Harry Belafonte posnet tako, kot so ga poslušalci slišali v živo ? Lep primer zaupanja je Kind of Blue, kjer so šele naknadno "ugotovili" (Classic records), da je ena stran LPja posneta prek mastra z napačno brzino in so to popravili s priloženo "pravo brzino" ?

Več lahko povem o jazzu, ki ga največ poslušam. Kaj reči, ko pa trobenta Stjepka Guta na mojem posnetku zveni veliko boljše, kot pa Milesova na Kind of Blue, pa tenor sax Emanuelle Cisija s posnetka v Domžalah prekaša vse, kar imam na "rednih" platah, pa vibrafon Boška Petroviča, da ne govorim o tolkalcih ... Če bi hotel s posnetki resnično testirati sistem, bi moral biti navzoč pri snemanju,zavzeti pravo pozicijo, ali pa vsaj poznati akustiko dvorane in imeti pred sabo sliko postavitve izvajalcev in mikrofonov ... Nemogoče ? Druga varianta pa je, da bi to namesto nas opravili ocenjevalci HIENDa, ki bi morali kakovost posnetkov oceniti na "state-of-the-art"(le kako ga najti) sistemu in potem podrobno opisati prednosti in anomalije posnetka.
Slovenskim poslušalcem jazza ponujam možnost obiska koncertov, ki jih snemam in prisotni bodo dobili komad, dva, s katerima bodo lahko (kljub napakam) vsaj približno ocenili vernost njihovega sistema. Konkretno bo 19.maja v Cerjnem v okviru jazz festivala v Glasbeni šoli nastopil tolkalec Zlatko Kaučič. Pridite in preverite.

lp Iztok
DaretovaSenca
 
Prispevkov: 119
Pridružen: Če Jun 30, 2005 6:39 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Sr Apr 05, 2006 4:11 pm

Kako si zapomnimo dober zvok? 2.del


V prvem delu se je malce razmišljalo o tem , kako se nam vtisnejo v spomin reference živega zvoka in avdio sistemov in nato na osnovi tega izbiramo in gradimo svoj avdio sistem.

Toda ravno tu se razmišlja napačno, čeprav imamo izkušnje z živim zvokom. To še ne pomeni, da vemo kaj in kako vplivajo komponente med seboj ali kako se to pozna na končnem zvoku. Npr. zopet izhajamo iz obstoječih izkušenj , da moramo zamenjati določeno komponento za boljšo, ki naj bi izboljšala zvok. Lahko se nam zgodi, da mogoče že imamo v svojem sistemu aparaturo, ki je dobra, a to ostaja maskirano zaradi ostanka sistema. Naknadno pa se lahko izkaže, da ta komponenta sploh ni bila problematična. Zakaj tako? Zato, ker zopet iščemo izboljšavo obstoječega zvoka na boljše, ne znamo pa izluščiti tisto, kar je najbolj bistveno. Tisto ,kar nam dejansko daje živi zvok.

Zanimivo je ,kako mnogo poslušalcev ugotavlja, da živi zvok nima nikoli toliko visokih tonov ali toliko detajlov, kot so jih navajeni doma, a se vseeno boljše sliši in vse »štima« v živo. Že taka ugotovitev kaže, da imamo( jo) nekateri v glavi napačno predstavo, kaj je sploh živi zvok. Nanj se lahko sklicujemo kot največjo referenco, a pri izbiri avdio sistema nam to ne bo nič pomagalo.

Namreč v avdio zvoku iščemo povečan lažno napihnjen zvok detajlov, predvsem v srednjem in zgornjem področju za katerega nekateri menijo, da tako pač slišijo zvok v živo oziroma celo več kot pri živi reprodukciji. Drugi pa bi lahko dejali, da je taista reprodukcija zvoka preveč agresivna in nima nobene zveze z živim zvokom. Tak zvok običajno poslušalci ,ki stalno hodijo na koncerte, a zvok poznajo samo brez ozvočenj, ne marajo. Tistim, ki se taka reprodukcija zvoka zdi pravilna, pa to imenujejo seveda transparentnost.Ali pa potem naknadno zmanjšujejo preveliko agresivnost z komponentami, ki » zadenfajo« zvok. Toda takemu zvoku manjka pravi karakter živega zvoka in imajo, ne vedoč, v bistvu, zelo slabo sestavljen avdio sistem, ki nima nič skupnega z realnostjo. Toda jim je, edini način, da nekateri sistemi dosežejo lažno transparentnost, ki se je seveda običajno ne da dolgo poslušati.

Seveda enako velja to za komponente in tudi za različne posnetke. Dober zvok se bo spoznal tudi na malce slabših posnetkih oziroma ko se preposluša nekaj glasbe stvar postane hitro jasna.

Najbolj impresivno pa bo sistem igral tedaj ,ko pri snemanju npr. mikrofon vtaknemo v ali blizu inštrumenta- tedaj bo največji zvok z največjo prezentacijo in tedaj se bo vsak dokaj soliden sistem slišal impresivno in od tod seveda potem ideje o tem , da moramo imeti res » vrhunske posnetke«, da ugotavljamo, če se nekaj res sploh prav sliši. Več ni boljše- daleč od tega.


Saj sploh ne vemo ,koliko je dejansko nek posnetek dober, če ga še nismo slišali na boljšem sistemu kot je naš. Zato lahko izhajamo iz tega, da je vsak kolikor toliko dober posnetek vrhunski in je potem na dobrem sistemu , da to pokaže v čim bolj realni podobi.

PS: S takim pristopom se zelo poveča število dobrih posnetkov.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a raketar » Sr Apr 12, 2006 11:20 pm

Kako si zapomnimo dober zvok? 1.del
Iluzija prisotnsti živega zvoka je velika, zvok (sistem) je impresiven.

Kako si zapomnimo dober zvok? 2.del
Iluzija prisotnsti živega zvoka je še bolj velika, zvok (sistem) je še bolj impresiven

Kako si zapomnimo dober zvok? 3.del
Iz zvočnika stopi živ glasbenik z zvončki v roki in se nam direktno v glavo zasmeji, kajti vse je samo iluzija.



Seveda se spodobi vse skupaj malo bolj osvetliti, kajti nekateri, z veliko izkušnjami takimi in drugačnimi še zmeraj ne vejo kaj iščejo oz. njihovo pisanje je brez repa in glave. Obstajao seveda tudi taki, ki tako pisanje razumejo. Dejstvo je samo to, da so oboji obsojeni na muke, ki jim ni ne konca ne kraja.
Iskanje zvoka, seveda neozvočenega, kot ste ga slišali v dvorani je tavanje v zelo gosti megli, kajti na žalost ga ne boste nikoli našli. Vse to se konča že pri mikrofonu kjer se ta zvok pretvori v določen električni signal s katerim imamo opravka vse do zvočnikov (slušalk...), kjer se le ta zopet spremeni v valovanje, ki so ga zmožna naša ušesa zaznati. Ampak, to valovanje je nastalo iz električnega signala. To ni isti signal oz. valovanje, ki smo ga poslušali v dvorani in nikoli ne bo. Ko boste s temi stvarmi razčistili pa se lahko ponovno lotite pisanja litanij, ki bodo pod prvo krajše, pod drugo razumljivejše, pod tretje pa konstruktivnejše, seveda v Vaše dobro. Če se pa s tem ne strinjate bi pa predlagal, da avdio sisteme zaradi boljšega razumevanja nepoznavalcem oz. neizbrancem HIGH-END-a označimo nekoliko drugače, kot je dosedanja praksa, recimo: Carneghi Hall-10. vrsta 3 levo ali pa Cankarjev dom- 8.vrsta strogi center ali pa Pri Joževc- plesišče v desnem robu...

Kaj pa je potem tisto, kar naredi recimo avdio sistem HIGH-END? Če ste prebrali moje kratko pisanje ter upam, da, vaše dolgo razmišljanje, potem so vam muke zelo skrajšane. Amen (čeprav bi to besedo rajši pripisal nekomu drugemu. Bogu?!......................... pravemu seveda)

The Great Way is very level but people greatly delight in tortuous paths." - Te Tao Chin



PS1: Če mikrofon vtaknete v ali blizu inštrumenta bo tak posnetek agresiven oz. deloval agresivno ne pa impresivno. Če bi deloval impresivno potem bi se te tehnike vsi snemalci posluževali. "Biznis je Biznis".
Več prodaš več veljaš???

PS2: Še zgodbica za lahko noč za tiste, ki jih radi pišej ali pa prebirajo. O hrani seveda, avtomobili so "prošlost". Tako se začne:

Nekega dne proti večeru, ko sem se peljal proti Ljubljani me je po nekaj deset prevoženih kilometrih tako zgrabila lakota, da sem sklenil, da se vstavim v najbližji gostilni, ki jo bom zagledal ter nekaj pojem. Parkiram, izstopim ter vstopim, se vsedem ter brhki oštarici naročim veliko medvedovo šapo. V istem hipu sede zravem mene lep šarmanten neznanec, ter me začne prepričevati ter spraševat, kako lahko naročim, jem to krepenino ter mi dopovdovati kako zdrava je presna, vegetarjanska prehrana ter ali vem, da je to prvobitna ter edina prava prehrana človek. Nič mu ne odgovarjam, sam pri sebi pa si mislim: "kako naj me nekdo prepriča da je korenje boljše od okusne medvedove šape". Ko je fin gospod sprevidev mojo ignoranco ter nezainteresiranost za njegove pridige je, vsaj po očeh sodeč (videz lahko tudi vara), jezno vstal, pokazal jezik še oštarici ter brez pozdrava odvihral skozi vrata.
Plačam ter oštarici pohvalim njeno kuhinjo ter se odpravim naprej na pot. Med vožnjo pa me je začel v mislih neznanec iz gostilne vsebolj preganjati. Ali morda ni imel prav? Že možno ampak korenje, vsaj zame, ni boljše od medvedove šape. Nakar se poskušam "resetirati". Zopet isti odgovor. In tako je šla stvar z "resetom" naprej še najmanj sedemkrat, če ne večkrat. Ampak odgovor je bil identičen prvemu.
Ob poti se ustavim ter pogledam v jasno nebo ter se zamislim: "reset" obstaja sam pri kompjuterjih sam pa sem analogno bitje. Nič čudnega da ne prime ampak poskusim še zadnjič. Nič boljše kot prvič. Seveda, noben zakon v naravi ni digitalen, čeprav je digitalno postalo nujno zlo.

Najpomembnejše, kar zaklučim pa je, da tam kjer obstaja tipka "reset" obstaja tudi inteligenca = 0.

Na gričku en lonc pa pravljice konc. Lahko noč otroci.
raketar
 
Prispevkov: 73
Pridružen: So Apr 02, 2005 9:50 am

OdgovorNapisal/-a DaretovaSenca » Če Apr 13, 2006 12:03 am

Uf Raketar, tale je pa bla vesoljska !

lp Iztok
DaretovaSenca
 
Prispevkov: 119
Pridružen: Če Jun 30, 2005 6:39 pm

OdgovorNapisal/-a VCC » Če Apr 13, 2006 7:28 am

[quote="DaretovaSenca"]Uf Raketar, tale je pa bla vesoljska !
lp Iztok


Ampak pravopis mu pa šepa. :roll:
VCC
 
Prispevkov: 328
Pridružen: Ne Mar 13, 2005 5:28 pm
Na vrh

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Če Apr 13, 2006 10:32 am

In kaj naj bi nekdo potegnil iz tega, kar si napisal o medvedih, razen tega, da pač imaš rad samo en tip hrane.

Toda očitno moraš to povedati tudi drugim. Nastopi seveda vprašanje, zakaj o tem sploh prepričevati druge. Ali zato, da bi si našel somišljenike ali pa bi s tem rad le sebe prepričal, da je edino pravilno jesti le medoliznike.

Mogoče pa je bil namen neznanca, da bi ti nekako le pomagal iz tvoje ozkosti, in ti je samo zaradi dobrih namenov ponudil pomoči, ne glede na to ali je tebi to všeč ali ne. Toda, vsekakor je najtežje priznati lastne zmote in napake in se skrivati za svojim mnenjem. Vendar, to ne da nobene izboljšave na boljše, razen mogoče ozkega strinjanja med istimi somišljeniki.

PS: Zelo normalno je priznati, da se motimo in zato moramo začeti znova ( se resetirati). Kajti ravno motiti se , priznati zmoto in to izboljšati vodi k napredku. Toda ravno to priznati in preseči, je najtežje, a zelo inteligentno in človeško!
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na HIFI 2005-2013

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov