HONG KONG 1. DEL (AUDIOEXOTICS)

obiski sejmov, vaše izkušnje, najave.

HONG KONG 1. DEL (AUDIOEXOTICS)

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Sr Dec 14, 2016 3:37 pm

P1010070.jpg
P1010070.jpg (68.57 KiB) Videno 17606 krat

Vhod v Audioexotics, ki se nahaja v poslovni stavbi poslovnega centra na otoku v Hong Kongu.
P1010082.jpg
P1010082.jpg (68.08 KiB) Videno 17606 krat

Vsak avdiofil ima bolj ali manj jasne sanje, kateri sistem bi želel imeti, še bolj, kateri sistem bi želel slišati. Pred nekaj leti sem začel razmišljati o izvedbi nekakšne avdiofilske ekskurzijske poti v časovnem obdobju nekaj let, ki bi me vodila do peščice najboljših sistemov na svetu. In kako pravzaprav izbrati kandidate? Ko berem poročila mojih znancev o raznoraznih »uber«, state-of-the-art, cost-no-objct...ipd sistemih, mi pozornost ponavadi zbudi neka zvokovna podrobnost ali posebnost, za katero mislim, da je pomembna za nadaljnji razvoj reprodukcije in katero bi rad »proučil« na lastna ušesa. Skozi leta se je takšnih sistemov nabralo kar nekaj, vendar pa so sejmi in informacije iz »zanesljivih virov« njihovo število zdesetkala. Moj spisek takih sistemov je torej kratek. Prvi se nahaja v Hong Kongu, drugi v Manili na Filipinih in tretji v mestu Boulder (Colorado, ZDA). Siguren sem, da bo v prihodnosti na spisek prišel še kakšen, ampak trenutno je stanje 2:1 za »še neslišane sisteme«.

Sistem...
P1010085.jpg
P1010085.jpg (89.17 KiB) Videno 17606 krat

P1010089.jpg
P1010089.jpg (87.79 KiB) Videno 17606 krat

Razvoj sistema Audioexotics spremljam že več let, še posebej pozorno odkar uporabljajo ozemljitveno tehniko, ki jo je populariziral Tripoint. Mojo pozornost in zanimanje je pred leti še dodatno vzbudil Zandenov ojačevalnik Choku (200.000 EUR), ki ga je Yamada San skonstruiral posebej za potrebe lastnika in kupcev te trgovine. To kar sem bral o njem, me je tako močno zaintrigiralo, da je bila moja prva misel o ultimativenm ojačevalniku vedno tako ali drugače povezana z njim, ko pa je Zanden trgu ponudil tudi linijski predojačevalnik Chukoh (100.000 EUR) in Jinpu (100.000 EUR) phono, oba seveda v istem (state-of-the-art) razredu, Tripoint pa nov ozemljitveni sistem Princess (40.000 EUR) in Empress (40.000 EUR) sistem za zmanjševanje EMI in RFI nesnage in motenj iz zvočniških kretnic, svoje potrpežljivosti enostavno nisem več mogel krotiti. V Hong Kong bi najbrž prej ali slej odšel tudi sam, ampak ne, če lahko za mojo idejo navdušim še koga in k sreči se nas je nabralo kar nekaj, ki imamo podobne interese in realizacija je bila relativno hitra.

Ko sem idejo o obisku omenil Chrisu Leungu (lastniku Audioexotics), ni imel nič proti. Obratno! Bil je zelo navdušen, saj se veseli vsakega obiska iz Evrope ali Amerike. In res, bil je odličen gostitelj, nobena naša želja ni ostala neizpolnjena in v dobrih dveh urah smo lahko poslušali prav vse referenčne plošče in CD-je, ki smo si jih zaželeli. Seanso smo začeli s CD-jem (JMf DMT 3.7/Wadax Ultimate Trio (cca. 70.000 EUR) in moram reči, da je bil to eden najboljših zvokov iz digitalnega vira, kar sem jih kdaj slišal. No, analogna kombinacija (Vertere RG1 gramofon, Reference ročka in Miyajima Medake odjemna doza/Zanden Jinpu phono) pa je bila še bistveno boljša. Zvočniki so bili Cessaro Liszt (160.000 EUR), kabli Pranawire, Goebel, Skogrand, Dalby, Tripoint, Vertere (v vseh primerih jasno samo admiralski modeli) in še kaj bi se našlo. Stojala Craz (15.000 EUR) in police Virginia Class (6.000 EUR/kos) so delo ameriškega proizvajalca SRA (Silent Running Audio), ki prav tako spadajo v sam vrh tovrstnih izdelkov. Ne smem pozabiti tudi na ultimativni Tripoint ozemljitveni sistem Empreror Ground (70.000 EUR), pa AC filter Emperor AC (70.000 EUR) in filter na kretnicah Empress, vse ozemljitvene povezave so bile opravljene s kabli Tripoint Thor SE (viewtopic.php?f=26&t=486) in Dalby Ode.

Zanden Chukoh linijski ojačevalnik in Jinpu phono imata vsak po štiri škatle (posebej napajanje in glavni sklop v treh škatlah, ki so med seboj povezane s posebnim antivibracijskim sistemom). Zanimiva je uporaba 300B cevi v signalu, saj se ta cev ponavadi uporablja v SE močnostnih ojačevalnikih...
P1010096.jpg
P1010096.jpg (94.68 KiB) Videno 17606 krat

Kabelska "zmešnjava" (med ostalim so vidni Dalby in Tripoint ozemljitveni kabli, ki so priključeni v Tripoint Emperor ground.)
P1010092.jpg
P1010092.jpg (98.91 KiB) Videno 17606 krat

Zvok. Bom začel kar z najbolj bistvenim. Če bi moral izbrati (za mene jasno) najboljši sistem na svetu, potem bi bil to trenutno ta. Pika. Jaz boljšega še nisem slišal, sem pa slišal nekatere, ki imajo v posameznih segmentih nekaj podobnosti. Še najbolj blizu mi je bil sistem Living Voice/Kondo/Neodio, ki smo ga poslušali na letošnjem sejmu v Münchenu (viewtopic.php?f=45&t=436). Ko smo začeli s kritičnim poslušanjem, zvok ni bil nič kaj surealistično impresiven ali schwarzeneggeriansko avtoritativen, kot lahko slišimo pri velikem številu high-end sistemov današnjega časa. Ni bilo tudi nobenega šusa v basih (to pa je bila slabost o kateri bo več napisanega v nadaljevanju), prav tako ne »visokih in srednjih tonov«. Bila je samo skrajno odprta, transparentna, čista in jasna reprodukcija, katere naravo je diktirala plošča. Tu ni bilo nobenih elektronskih, umetnih in še kakšnih nenaravnih primesi, niti slučajno ne bi mogli ugotoviti, ali so v sistemu cevi ali tranzistorji, zvok je prihajal iz globoke črnine in NIKOLI ni bilo zaznati, da je sistem sploh vključen. To je bil definitivno najbolj naravno zveneč sistem, kar sem jih kdaj slišal in komponente so enostavno izginile, njihovega značaja ni bilo zaznati, kajti prav vsaka plošča je zvenela tako »drugače« od prejšnje, kot da bi zamenjali sistem. Količina informacij je bila enormna! Poslušali smo v glavnem nam znane LP-je, ki so doma preguncani skoraj do onemoglosti, pa vendar se mi ni zdelo, da poslušam že 1000x poslušano ploščo. Slišati je bilo tako veliko število informacij, tako glasbenih, kot prostorskih, ki jih prej nihče od nas ni slišal še nikoli, da se človek vpraša, pa kje se to konča?

Najbolj pa se mi je vtisnila v spomin prostorska slika. Pa ne zaradi velikosti, posebne globine ali širine, kar je tako ali tako v glavnem odvisno od poslušalnega prostora. Gre za projekcijo akustičnih inštrumentov na glasbeni oder v vseh dimenzijah. Zvočni oder, ki ga večina kakovostnih sistemov reproducira ima globino, širino in višino, vendar pa so orisi inštrumentov žal samo to – dvodimenzionalni orisi, kot da bi na primer med in za zvočnike namestili večje ali manjše plakate oziroma fotografije inštrumentov. Ampak taka reprodukcija ni niti približno celovita ali popolna. Kje je pa tretja dimenzija inštrumenta in kje je še vse ostalo? Nakazano bom poskušal opisati na primeru: LP The Royal Ballet, (RCA Living Stereo/Classic Records, LDS 6065), ki je eden najbolje posnetih v seriji RCA Living Stereo in vsebuje tudi kratek Arabski ples iz suite Hrestač P. I. Čajkovskega. Na tej skladbi je tudi kratka linija oz.melodija za klarinet in ta ni bil samo lepo pozicioniran malce desno od sredine odra med ostalimi glasbeniki in ni bil samo orisan tako kot je to v praktično vsakem hi-fi sistemu ne glede na ceno oziroma ni šlo zgolj za nekakšno sliko inštrumenta na odru, kot bi jo gledali v manjšem kinu ali na televiziji, pač pa je bilo moč zelo jasno slišati tudi telo klarineta v vseh njegovih dimenzijah kot v resnici, vključno z vsemi skrajno finimi dinamičnimi kontrasti in timbralnimi konturami. Inštrument je bil praktično otipljiv kolikor je to sploh možno v reprodukciji, šlo je za avdio navidezno resničnost in kaj takega nisem slišal še nikoli in nikjer na svetu.

The Royal Ballet LP.jpeg
The Royal Ballet LP.jpeg (55.53 KiB) Videno 17605 krat

Tripoint Empress ob zvočnikih Cessaro.
P1010090.jpg
P1010090.jpg (63.88 KiB) Videno 17606 krat

Pranawire Linebaker Extreme SE napajani kabli...
P1010091.jpg
P1010091.jpg (73.92 KiB) Videno 17606 krat

Kaj pa slabosti boste vprašali. Saj to ni menda popoln avdio sistem. Ne ni in ima (vsaj) eno slabost – koherenca na prehodu s srednjetonskega na basovsko področje, ki se kaže v nekoliko neuravnoteženemu srednjemu in spodnjemu basovskem delu. Zanimivo, sistem ni imel nobenih težav z reprodukcijo teles inštrumentov, kljub temu pa je spodnjih registrov malo manjkalo, srednji del basovskega pordočja pa tudi ni imel moči in ostalih lastnosti, da bi se lahko »merile« z ostalim spektrom. No, ta podrobnost ni preveč vplivala na splošni vtis, vendar sem kljub temu pričakoval, da bo tako velik zvočnik superioren tudi v tem segmentu. Ko smo na to opozorili Chrisa je zatrdil, da je to posledica dveh dejavnikov: sobe, ki da je za dva ali tri metre prekratka in dejstva, da basovsko področje pokriva klasična enota, ostali dve pa delujeta po principu horna. Kakorkoli, na mojo oceno to ne vpliva bistveno, saj je vse ostalo na ravni, za katero ne vem, ali je kje drugje že dosežena. To bo najbrž pokazal že naslednji obisk v Manili ali v Boulderju in ne vem katerega se bolj veselim. V Boulderju stojita moja sanjska zvočnika Avalon Tesseract in Saga, v Manili pa izvenserijski sistem v izvenserijski sobi za več milijonov EUR in s Von Schweikert zvočniki za katerega tisti, ki so ga slišali pravijo, da je ta reprodukcija pogosto neločljiva od žive izvedbe. Težke besede, ki na preizkus ne postavljajo samo sistema, pač pa tudi verodostojnost tistih, ki takšne ocene podajajo.

Ekipa s Chrisom Leungom.
IMG_0754 (1).jpg
IMG_0754 (1).jpg (92.53 KiB) Videno 17606 krat

Kogar zanima kaj več o sistemu Audioexotics, naj pogleda na njihov spletni forum http://audioexotics.hk/forum/#/discussions.
P1010056.jpg
P1010056.jpg (84.57 KiB) Videno 17606 krat
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana

Re: HONG KONG 1. DEL (AUDIOEXOTICS)

OdgovorNapisal/-a 911GT3 » Ne Dec 18, 2016 8:52 pm

Oba sistema v Hong Kongu sta bila navdušujoča, čeprav (na srečo!) ne popolna!

Tega se zavedata tudi oba njuna ustvarjalca, lastnika! Izkušnja je bila izjemna. Je pa znova pokazala, da je poti (lampe, tranzistorji, horni... ) proti idealu, proti glasbenemu Olimpu, več. Skupno je bilo le, da je bila obakrat analogija bistevno pred digitalijo...

Moja "težava" je le, da s pretečenim časom od obiska, spomin ne bledi, ampak vsakič, ko začnem poslušati CD ali položim iglo na gramofonsko pločo, zvok iz sistema prikliče tudi razliko s slišanim iz Hongkonga.

V sistemu German Physics - Karan "dominirajo" ojačevalci! Lastnik je zaradi "lačnih zvočnikov" dvakrat menjal ojačevalce. Zadovoljen sem, da Karani v Hong Kongu in v Sloveniji enako suvereno opravljajo svoje delo. Tako bo tudi v bodoče! Izgleda v obeh sistemih. To je tudi edino, kar oba sistema povezuje. (Tisti v Hong Kongu bi rabil/zaslužil Kuzma gramofon. Najbolje XL DC!!!)

Spomin redno uhaja tudi na sistem v Audioexoticsu. Ta je bil še bil še bolj navdušujoč. Tam sem prepričan, da sta Zanden phono in Zanden predojačevalec (oziroma bolje: predojačevalski umetnini gospoda Yamade) in pa seveda Tripointovi izdelki tisto, za kar bi pisal kateremu od treh Dobrih mož.

Miklavž je prinesel le LP z Mancinijevo glasbo iz filma Zajtrk pri Tiffaniyju. Očitno pravi izbor, saj je ženo pritegnila bolj, kot bi jo kakšna nova komponenta. Poslušala je obe strani in se ji ni nikamor mudilo. Glasba je vedno na prvem mestu...(pa, "da se le "prav" sliši...," dodajamo audiofili).

Božiček in Dedek mraz pa naj pokrijeta minus od letalske karte in hotela, ki je nastal uspešni investiciji v spozavanje eksotičnega highenda Hongkonga in Kitajske.
Priponke
Breakfast_at_Tiffanys_RCA74.gif
"Včasih so pisali boljšo glasbo kot danes...," je vzdihnila najdražja ob poslušanju Miklavževega darila.
Breakfast_at_Tiffanys_RCA74.gif (9.32 KiB) Videno 17573 krat
911GT3
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Po Feb 10, 2014 7:54 pm

Re: HONG KONG 1. DEL (AUDIOEXOTICS)

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » To Dec 27, 2016 11:34 pm

Kot je bilo pričakovati, so rešitve in novi prijemi, ki jih je Yamada San uporabil pri svojih admiralskih modelih, prešle tudi na modele iz redne proizvodnje. Tako bo Zanden na sejmu CES v Las Vegasu, ki bo čez nekaj dni, predstavil izboljšani linijski predojačevalnik model 3000 Mk2. Podrobnosti so spodaj...

"Zanden Launches New Reference Preamplifier

Osaka, Japan: December 20, 2016- Zanden Audio is excited to announce the launch of our new model 3000mk2 preamplifier at CES 2017 in Las Vegas, Nevada.

It replaces the current model 3000 preamplifier in the Classic Series and includes a number of crucial improvements. Input and output transformers have been replaced with amorphous cobalt ones. The tube rectified power supply has been completely redesigned. Zanden has also retained ALPS highest quality analog potentiometer while successfully implementing a unique motor drive system to achieve remote volume control. The model 3000mk2 includes a full function remote which controls power, volume, switching of sources, absolute or reverse polarity and a mute function.

Be sure to visit us in the Venetian Suite 29-312 from January 5th to the 8th and experience the completely redesigned Zanden model 3000mk2. The playback system will include our model 9600mk2 mono block amplifiers and 1200mk3 phono stage. We will demonstrate an all analog playback system, including Kharma dB-9S speakers and a Grand Prix Audio Monaco turntable. You will hear how far we have closed the gap betweenlive music and recorded music.

Zanden Audio Systems, Ltd., is a privately held company based in Osaka, Japan. It was established in 1990 by Kazutoshi Yamada for the purpose of closing the gap between live music and recorded music which he became keenly aware of as a concert coordinator for over 500 live events. Zanden is both a manufacturer of hi-end audio equipment and continues to be active in the recording of live music. Over the years their products have received numerous awards and wide acclaim for their sonic virtues. They are distributed in over 15 countries with many more local dealers.

MODEL 3000MK2 PREAMPLIFIER FEATURES

Inputs (pair): ​​(2) RCA, (2) XLR​​Dimensions:​398mm(W)X103mm(H)X254mm(D)​[main]

Outputs (pair): ​​(2) RCA, (2) XLR​​​155mm(W)X165mm(H)X355mm(D)​[power]​

Tube Compliment: ​(1) 5687, (2) 6CA4​Weight: ​9kg [main], 5.5kg [power]​"
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana


Vrni se na AVDIO SEJMI IN DOGODKI

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost